buat duit dirumah terbukti

BERSARA 55 KE 58 SEKARANG 60 TAHUN?

Written By Qblogger on Tuesday, September 27, 2011 | 3:21 AM




disebabkan wang persaraan dari KWSP tidak mencukupi dan kebanyakaan mereka bersara dalam keadaan miskin(baca entri ini) KWSP sekarang mengemukakan pandangan supaya dilanjutkan usia persaraan kepada 60 tahun. mulanya 55 tahun di panjangkan kepada 58 tahun dan sekarang 60 tahun jika ianya dipersetujui kerajaan.


persoalan timbul sekarang, apakah nasib anak dan cucu kita jika ia dipanjangkan nanti? makin ramai siswazah akan menganggur dan ramai pula pekerja lanjut usia yang akan berkhidmat di dalam apa-apa sektor. kecuali mereka pandai merebut peluang yang datang seperti berniaga dan mencari peluang sendiri.


selain itu, dikatakan malaysia akan memasuki negara tua oleh PBB kerana lebih 7 % penduduknya adalah terdiri dari golongan usia 60 tahun. Menjelang 2026 14% dari penduduk berusia 60 tahun.


NOTE : yang mana baru memasuki alam siswazah berusahalah mencari apa yang tidak boleh dipelajari di institusi seperti : praktikan dalam diri cara berniaga bukan teori sahaja, buangkan sifat malu berniaga dalam diri biaralah beger pun kepuasan akan dirasai bila usaha bertukar jaya.

No comments:

Post a Comment

buat duit dirumah

hidup bahagia panduan

rahsia jutawan

rahsia kaya

kursus kahwin - masjid abu ubaidah al jarrah klik banner