buat duit dirumah terbukti

BERHALA TERTINGGI DI DUNIA - DUBAI

Written By Qblogger on Tuesday, September 13, 2011 | 7:27 PM






Lagi gambar........













NOTE : Hafal 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi atau 10 ayat terakhir – Seorang muslim yang menghafal sepuluh atau tiga ayat pertama dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal, atau siapa yang membaca sepuluh ayat pertama dan sepuluh ayat terakhir dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal..

Dalilnya adalah hadis dari Abu Darda radliallahu `anhu dari Rasulullah SAW Bersabda:

“Barangsiapa yang menghafal sepuluh ayat pertama dari surah Al- Kahfi terjaga dari fitnah Dajjal.” (HR. Muslim, Abu Dawud, Nasai, Tirmidzi)

“Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat terakhir dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal.”(HR Imam Ahmad)

-Baca doa selepas Tahiyyat Akhir seperti berikut:- kewajipan untuk berlindung dari fitnah Dajjal merupakan perkara yang amat penting buat kita. Kerana dalam sebegitu banyak hadis2 kita telah di diberi beberapa ‘amaran’ oleh Rasulullah s.a.w tentang bahayanya Dajjal.

6 comments:

Hairun Azmi said...

Apa nak jadi ngan Dubai nie..

sollehahn.com said...

ada fungsi ke bangunan nih?..tak sangka lak dubai bleh wat camni...

miya said...

"new world order" gagasan negara kecil pusat pemerintahan dunia baru selepas britain, u.s dan next israel..."The Arrival"...Dubai salah satu tempat terletaknya "Star Gate". Cuba anda fikir napa Dubai wat cengini? sedangkan Dubai sinonim dgn Islam? org2 kt cini da terpesong. Kalau ta masakan Dubai ada Ancient Phyramid...ada pihak na jadi mcm firaun versi modern..setuju minta diselamatkan oleh Allah dari fitnah Dajjal baca 10 ayat awal&akhir surah al-kahfi..

Muhammad Hadi said...

Tangan patung tu boleh bergerak ker?

awe700 said...

ape tujuan plak wat bgunan ni...xsesuai ngn dubai..

amuzz said...

Bukanlah satu kepelikan bila ada orang Islam yang melakukan perkara yang seumpama ini bukan? Tanyakan pada diri anda jika anda antara orang yang terkaya didunia, apa yang akan menghalang anda dari tidak melakukan perkara yang seumpama ini? Jika jawapan anda bukan kerana 'CINTA kepada Allah dan Rasul' maka kita tidak ada jaminan dari tidak melakukan nya....maksud saya maseh jauh untuk kita capai...walaupun tidak mustahil. wallahualam..

Post a Comment

buat duit dirumah

hidup bahagia panduan

rahsia jutawan

rahsia kaya

kursus kahwin - masjid abu ubaidah al jarrah klik banner