buat duit dirumah terbukti

kemalangan termewah libatkan 11 ferrari sejarah wai

Written By Qblogger on Monday, December 5, 2011 | 6:10 PM


TOKYO – memandu laju dipercayai menjadi penyebab kemalangan jalan raya paling mahal pernah direkodkan Jepun apabila sehingga AS $ 4 juta (RM12 juta) waw!!! Sekali lagi RM12 JUTA! berakhir dalam timbunan renyukan di lebuh raya.


Lapan Ferrari dan Lamborghini ditambah dengan Toyota Prius - adalah antara kenderaan-kenderaan yang terlibat dalam kemalangan, saksi yang nampak cakap kemalangan berlaku apabila sebuah kereta yang dipandu laju berdesup merentasi permukaan jalan yang basah lagi licin.

Di buktikan melalui rakaman televisyen yang menunjukkan keremukan Ferrari - kebanyakan dari mereka berlumba-lumba (apa barang kereta mahal bawak pelahan2) "kumpulan kereta tu bawak sehingga 140-160 kilometer sejam. Had laju pada lebuh raya itu adalah 80 kilometer sejam je kak cik ooiii....

Salah satu Ferrari yang terjerumus dalam timbunan remukkan kemalangan itu adalah F430 Scuderia (model ni kat malaysia RM1.2juta yea), model yang terlaju 320 kilometer sejam.

Encik Kamitani berkata Ferrari membawa dipandu oleh seorang lelaki berusia 60 tahun yang bekerja sendiri dari Chikushino, berdekatan Fukuoka, di pulau selatan Kyushu.

Supercars tidak semestinya dimiliki oleh orang super-kaya di Jepun. Ramai pemilik anak-anak muda yang menyimpan gaji mereka untuk memenuhi impian mereka, menurut media.



NOTE : kemalangan mewah mesti nak masuk WORLD BOOKS OF RECORDS kot ni.... nak buat sejarah la kan...

1 comment:

Post a Comment

buat duit dirumah

hidup bahagia panduan

rahsia jutawan

rahsia kaya

kursus kahwin - masjid abu ubaidah al jarrah klik banner