buat duit dirumah terbukti

mak ayam jual ayam muda import dari thailand cina dan filipina

Written By Qblogger on Saturday, October 22, 2011 | 5:45 PM


anda semua pasti ada akaun di facebook kan? sehingga ada yang di katakan facebookholic ketagih tahap tertinggi. rata-rata pelbagai peringkat umur yang menjadi ketagih facebook ni kan. sehingga meghabiskan masa 16jam sehari menghadapnya. kalau dikira hanya 8 jam berbaki untuk mereka menghabiskan masa dengan perkara lain.

bahaya ni kepada peminat tegar facebook. tapi ada yang menjadikan facebook sebagai medium mencari duit lebih dengan membuat marketing untuk produk mereka. ini bagus untuk poket seluar anda. tak kisah lah dikatakan facebookholik pun. berbaloi-baloi.

menjana pendapat menggunakan medium yang ada memang pandai kerana mencari peluang bukan menunggu peluang datang. seperti gambar dibawah.



tapi yang kurang eloknya adalah ada segelintir pihak yang menggunakan akaun facebook untuk berniaga perkara yang tidak sepatutnya. seperti 3C AGENT ni ha... ape yang tak sepatutnya di niagakan di laman sosial ni agaknya? menjual ANAK AYAM baik punya dari negara CINA, THAILAND, dan INDONESIA.

ini adalah sindeket mak ayam kaedah baru kot. saya pun kurang jelas. tapi jelas di facebook ni siap ada blog sendiri lagi untuk di pilih amoi-amoi mana yang korang suka dan berkenan. terbaik buka?!.

tapi ingat!! tuhan tidak melaknat orang yang melakukan atau membuat perkara ini sahaja. ia akan melaknat semua orang yang ada di negara itu. ulangan! semua orang yang ada di negara tersebut sebab tidak melarang mencegah menasihati malah membiarkan dan ada yang menjadi pelanggan setia pula. tak terlupa kepada sesiapa yang menjadi pemerhati ya, bukan sebab ada tidak berkecuali ok. TSUNAMI tu datang tak mengenal siapa, sedar-sedar besepah je mayat, nah amik kau.


modus operandi 3C AGENT ni mudah je dengan tiga cara mudah, pelanggan mencari hotel mereka nak, 2nd step call 3C AGENT seperti nombor tertera baik punya di facebook mereka, 3rd step bagitau je nak amoi mana dari negara mana dan lakukan pembayaran sebelum perkhidmatan seks dilakukan.
betul mudah nak masuk syurga panas yang dikendalikan oleh malaikat malik dan dicatat amalan kamu oleh malaikat atid kan?... tiket ni tempahlah sekarang...

tapi mereka hanya melakukan perniagaan di kuala lumpur sahaja.belum ada franchise lagi kot di negara lain.

bukan ini sahajalah, saya rasa banyak lagi sindeket cmni yang ada di luar sana. selemah-lemah iman adalah menegur dengan hati dan berdoa kepada allah supaya menjauhkan diri masyarakat keluarga dari bala bencanaNya....




baru dua hari tengok akaun diorang ni dah status LIKE "seperti dibawah"menecah 3000 dah naik 1000 orang. makna kata laris la perniagaan mereka ni. butang like kat bawah ni ha jer mudah...



NOTE : perniagaan bukan di negara lain di malaysia ok perniagaan AYAM MUDA ni... nikmat atau menanti azab tuhan?

No comments:

Post a Comment

buat duit dirumah

hidup bahagia panduan

rahsia jutawan

rahsia kaya

kursus kahwin - masjid abu ubaidah al jarrah klik banner