buat duit dirumah terbukti

DUBAI DULU DAN KINI part akhir

Written By Qblogger on Tuesday, September 13, 2011 | 9:18 PM

Burj al Alam

Burj al Alam, atau Menara Dunia. Apabila siap, ia akan kedudukan sebagai hotel tertinggi di dunia.


Trump International Hotel & Tower. Hotel kondominium, membawa jenama Trump International berprestij, akan di tengah-tengah salah satu daripada pulau-pulau kelapa, The Palm Jumeirah.

Dubailand

Dubailand. Pada masa ini, koleksi taman tema terbesar di dunia Walt Disney World Resort di Orlando, yang juga tapak majikan terbesar di negara-negara Amerika dengan 58.000 pekerja. Dubailand akan lebih dua kali ganda saiz.

Dubailand akan dibina di atas 3 bilion kaki persegi (107 batu persegi) pada kira-kira $ 20 bilion tag harga. Laman ini akan termasuk berupa 45 projek-projek mega dan 200 ratus lain projek kecil.


Dubai Sports City. Kawasan sukan yang berdedikasi ini akan menjadi satu koleksi besar arena sukan, kemudahan latihan, pusat-pusat runcit dan kawasan perumahan yang terletak di dalam Dubailand.

Pada masa ini, Walt Disney World Resort 1 destinasi pelancongan di dunia. Setelah siap sepenuhnya, Dubailand dengan mudah akan mengambil alih gelaran itu. Ia dijangka menarik 200,000 pengunjung setiap hari.

Dubai Marina


Dubai Marina. Ini adalah satu pembangunan yang sepenuhnya buatan manusia yang akan mengandungi lebih 200 bangunan-bangunan tinggi apabila selesai, termasuk Damac Heights di Dubai Marina. Ia akan menjadi rumah kepada beberapa struktur tertinggi dan kediaman yang paling mewah di dunia.


hebat kan? lagi hebat di bawah.......

Dubai Mall


Mall Dubai akan menjadi pusat membeli-belah membeli-belah terbesar di dunia dengan lebih 9 juta kaki persegi pusat membeli-belah dan kira-kira 1,000 kedai.

Ski Dubai


Ski Dubai, yang sudah terbuka, kemudahan ski tertutup terbesar di dunia. Ini adalah imej yang diberikan lain kemudahan ski masa depan dalam bangunan yang sedang dirancang.

Ocean Heights & Princess Tower

Beachfront residences on Palm Jumeirah in Dubai
Kediaman Beachfront on Palm Jumeirah di Dubai

The manmade Palm Jumeirah Island in Dubai
Pulau buatan manusia Palm Jumeirah di Dubai

This photo was taken from the world's tallest building, the Burj Dubai at 2,620 feet.


Gambar ini telah diambil dari bangunan tertinggi di dunia, Burj Dubai pada 2620 kaki.

No comments:

Post a Comment

buat duit dirumah

hidup bahagia panduan

rahsia jutawan

rahsia kaya

kursus kahwin - masjid abu ubaidah al jarrah klik banner