buat duit dirumah terbukti

SUSU LEMBULAH SEDAP

Written By Qblogger on Wednesday, October 12, 2011 | 10:38 PM



Seorang Kanak-Kanak Dikatakan Ketagih Untuk Menikmati Keenakan Susu Lembu Asli. Al-Kisahnya Bermula Semasa Ayah Dan Ibunya Pergi Kerja.Kanak-Kanak Berkenaan Dikatakan Terlihat Anak Lembu Yang Sedang Minum Susu Ibunya.Perasaan Ingin Mencuba telah Menyebabkan Kanak-Kanak Tersebut Ketagih.Malah Jika Di halang Oleh Atuknya.Kanak-Kanak tersebut Akan Meronta. inilah dikatakan anak lembu, huhu



Khasiat dan kebaikan susu ibu

Susu ibu merupakan makanan dan minuman terbaik untuk bayi terutamanya sejak lahir hingga bayi berusia enam bulan. Ia mengandungi semua khasiat dalam imbangan yang betul. Sebaik selepas melahirkan, susu pertama kental berwarna kekuningan. Susu ini dinamakan kolostrum. Khasiatnya amat tinggi. Kandungan proteinnya tiga kali ganda melebihi susu ibu biasa. Ia mengandungi antibodi yang tinggi serta lebih sel darah putih.

Kolostrum mampu melawan jangkitan pelbagai penyakit seperti cirit- birit, selesema dan radang paru-paru. Malah ia bertindak sebagai imunisasi pertama. Ibu-ibu digalakkan kerap menyusui ibu pada hari-hari pertama kelahiran bagi membekalkan kolostrum secukupnya pada bayi. Sesetengah ibu tidak mahu memberikan susu mereka pada bayi pada waktu ini kerana menurut mereka susu belum ada. Kekeliruan ini merugikan kerana bayi seharus mendapat kolostrum sebanvak mungkin.



NOTE : ini adalah kes terpencil jer, kementerian kan dah buat kempen penyusuan susu ibu. susu yang terbaik dari ladang

No comments:

Post a Comment

buat duit dirumah

hidup bahagia panduan

rahsia jutawan

rahsia kaya

kursus kahwin - masjid abu ubaidah al jarrah klik banner